Tisk umetniških del – GICLÉE

Tisk fineart umetniških grafik – GICLÉE

Beseda “giclée” izhaja iz francoskega jezika in pomeni škropiti ali brizgati.

Giclée tehnika izdelovanja grafik temelji na digitalnih zapisih umetniških del, ki so natisnjena s profesionalnimi ink-jet tiskalniki in ima veliko prednosti pred starejšimi tehnikami tiska. Z ink-jet digitalni tiskalniki je mogoče natisniti oz. “brizgati” obsežno in barvno bogato grafiko, ki jo je s prostim očesom hitro mogoče zamenjati z originalnim umetniškim delom. V primerjavi z drugimi digitalnimi tehnikami tiska (UV tisk, solventni tisk, …) je giclée tehnika tiska najbolj realna in skoraj identična originalu. Za najboljšo kvaliteto giclée grafike so tudi zelo pomembne vrhunska digitalizacija originala, primerna barvna obdelava ter tisk grafike na posebne umetniške papirje.

Možnost izdelave giclée grafik je nadvse primerna za vse umetnike, ki želijo svoja originalna umetniška dela nadgraditi z manjšim ali večjim številom grafik različnih dimenzij. Vedno večje število giclée grafik je mogoče opaziti tudi v posameznih galerijah in muzejih, saj se z lahkoto kvalificirajo med muzejske standarde.

Za tisk giclée grafik uporabljamo InkJet tiskalnike z razširjeno paleto barv ter zelo visoko ločljivostjo tiska 1200×2400 dpi. Z dvanajstimi različnimi barvami lahko natisnemo izjemno barvno bogate slike. Uporabljamo pigmentne barve, ki so zelo obstojne in zdravju neškodljive. Ob lepih podobah bodo tako lahko uživali tudi naši vnuki, ter njihovi otroci (Wilhelm Imaging Research – papir Canon Heavyweight Coated Paper, barvna stabilnost več kot 100 let). Največjo širina tiska je 150 cm in dolžina 3.000 cm.

Polona Kunaver Ličen-Najin dan
Giclee grafika čedalje bolj nadomešča klasične grafike, saj je postopek izdelave veliko bolj natančen, enostaven in nudi nove kreativne možnosti.

Fine art papirji in platna

Fine art papirji so najbolj obstojna vrsta papirja in ustrezajo vsem arhivskim standardom. Ne vsebujejo ali vsebujejo le minimalno količino kemikalij, njihova naravna bela barva pa je dosežena brez uporabe belil. Takšni papirji omogočajo vrhunske izpise, ki v kombinaciji pigmentnih barvil obdržijo izpis nespremenjen tudi do 200 let.

Papirji, ki jih imamo več ali manj vedno na zalogi so našteti spodaj. Po želji lahko uporabimo katerekoli druge papirje. V tem primeru običajno izdelamo novo kalibracijo tiskalnika, ter na ta način zagotovimo najboljše rezultate.

Mat površina

Mat papir se najpogosteje uporablja za tisk fotografij, umetniških del, vizitk in arhivskih materialov, kjer želimo izničiti bleščanje in ohraniti jasnost ter dolgo obstojnost barv. Pri umetniških reprodukcijah deluje najbolj naravno. Po sestavi se najbolj pogosto delijo na alfa celulozni (očiščena celulozna vlakna) in bombažni. Celulozni papirji so običajno bolj rumenkasti v primerjavi z bombažnimi, ki imajo bolj nevtralno belo barvo.

Okoljsko ozaveščeni bodo cenili tudi papirje iz bambusovih, agavinih in konopljinih vlaken, ki ponujajo trajnostno alternativo.

  • Hahnemuehle Mat Fibre 200g – brezkislinski, arhivski, alfa celulozni, mat, gladek
  • Hahnemuehle Museum Etching 350g – brezkislinski, arhivski, 100% bomažni, mat, rahlo teksturiran
  • Innova Soft Textured Natural White 315g – brezkislinski, arhivski, alfa celulozni, mat, rahlo teksturiran
  • Awagami Bamboo 170g – arhivski, mat, rahla tekstura, vsebuje 70% bambusovih vlaken in 30% recikliranega washi (japonskega) papirja
  • Hahnemuehle Hemp 290g – 60% konopljina vlakna, 40% bombažna vlakna, brezkislinski, arhivski, rahla tekstura
  • Hahnemuehle Agave 290g – 70% agavina vlakna, 30% bombažna vlakna, , brezkislinski, arhivski, rahla tekstura
  • Fotospeed Art Smooth 200g – brezkislinski, arhivski, alfa celulozni, mat, gladka površina
  • Fotospeed Xpression 305g – brezkislinski, 100% bomažni, mat, rahlo teksturiran
  • Hahnemuehle Art Canvas Smooth 370g – slikarsko platno iz mešanice poliestra in bombaža, brez optičnih belil, natur izgled, arhivski

Polsijaj površina

Polsijaj papir se pogosto uporablja pri tisku, kjer želimo doseči bolj barvno nasičene odtenke in manj odbleskov kot pri sijaj papirjih. Za tisk fotografij je to najbolj pogosta izbira papirja. Po sestavi se najbolj pogosto delijo na alfa celulozni (očiščena celulozna vlakna) in bombažni. Alternative pa so žal zaradi postopka izdelave rezervirane le za mat papirje.

  • Hahnemuehle Photo Rag Baryta 315g – brezkislinski, 100% bombaž, polsijaj, gladek
  • Photo Silk Baryta X 310g – 100% alfa celulozni, polsijaj izgled
  • Fotospeed Platinum Baryta 300g – brezkislinski, alfa celulozni, polsijaj, gladek